Korrokulu & Tulip Garden - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Korrokulu & Tulip Garden - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Korrokulu & Tulip Garden

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

05 November 2011 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

Deze keer is het geen bericht vanuit Asya Djothi maar vanuit Tulip Garden.

Wat hebben we vandaag weer veel gedaan en gezien. Ik begin weer gewoon van vooraf aan.

Vanochtend om 10.00 uur werden we opgehaald door Peter (man Margreet) en Joseph (chauffeur). We gingen naar Korrokulu. Dat is een kindertehuis waar kinderen zitten die wel ouders hebben, maar deze ouders werken het hele jaar op het platteland door de hele deelstaat heen. In het weekend en in de vakantie's gaan sommige kinderen naar huis maar de meeste blijven in het kindertehuis.

We werden daar weer als de koningin ontvangen. Ze gingen dansen, we kregen bloemen, een kopje thee een rondleiding.

Lisette en ik hadden kleine speelgoedjes verzameld. Deze hebben we hier uitgedeeld. Dolgelukkig dat de kinderen waren! Ze gingen allemaal netjes in de rij staan. Daarna nog met ze alle op de foto gegaan. Het was echt prachtig al die blije gezichtjes!

Daarna zijn we weer de auto ingestapt opweg naar Tulip Garden. Onderweg hebben we zo ontzettend veel gezien, gehoord en geroken! Het is echt niet te omschrijven. Jullie zouden eigenlijk allemaal een keer naar India moeten komen om alleen al die stank te ruiken!
Maar verder is het land prachtig! Koeien, rijstvelden, palmbomen, echt waar je ziet zo veel!

Aangekomen in Tulip Garden kwamen de kinderen alweer op ons afgerend!
We zijn nog even op de koffie gegaan bij Margreet, maar we konden niet lang stil zitten. Na 10 minuten gingen we alweer de hort op. We gingen winkelen even winkelen in ''Venus''. Een klein leuk winkelstraatje, hier hebben we overheerlijke lays chips gekocht. Dit eten we dan op onze kamer. Is veel lekkerder dan die rijst...

Na het winkelen gingen we een paar meiden ophalen van school. Hutjemutje in de auto. Met z'n 11'en zaten we op elkaar gepropt, en dat in die hitte!

Eenmaal weer aangekomen in Tulip Garden was het alweer donker. De kinderen gingen douchen en we gingen eten. Weer wat van die lekkere rijst.

Na het eten krijgen alle kindjes hun medicijnen. Heel knap hoe ze dat innemen. Ik heb al moeite met 1 hele paracetamol maar zij kiepen zo 4 hele pillen naar binnen. Wow!

Morgen is er een feestje, 2 Ouderkerkers gaan weer naar huis en de eerste paal wordt de grond in geslagen van het nieuwe meisjeshuis.

Een spannende dag dus weer. Wij gaan nu lekker douchen en ons bedje opzoeken.

Weltrusten en tot morgen xx

• 05 November 2011 - 15:24

Lian:

Dikke kus van mij!! Erg leuk om je verslagen te lezen!!

• 05 November 2011 - 16:24

Wil Hagelen:

Kind, wat een belevenis! Geweldig zoals je het beschrijft. Kan 't Bijna ook ruiken. Ik ben al weer benieuwd naar het volgende verslag. Veel succes, en tot ziens.

• 05 November 2011 - 16:57

Oma Spoelstra:

Wat doen jullie een indrukken op...En Judith met die rijst.Tante Jetty vindt jullie reisverslagen ook leuk.Hier mooi weer .Ben nog even naar het strand geweest.Gr.mam/oma

• 05 November 2011 - 17:52

Sas:

Die lucht hoop dat je daar niks meer van ruikt als je thuis komt of blijft dei voor eeuwig in je neus zitten.
    Wat een indrukken doen jullie op.
    Fijn dat de kids zo blij met met iets kleins, kunnen ze hier nog wat van leren.

Kus uit breda

• 05 November 2011 - 18:30

Ineke En Rob:

Leuk is dat hè dat die kindjes zo blij zijn met die kleine dingetjes! Moet je hier in Nederland eens kijken daar zijn de grote dingen zoals een WE OF EEN DS een normaal kado.
    En dan die geur ja dat zal je wel bijblijven vooral denk ik als je thuis rijst eet!
    Geniet er nog even van .
    Liefs van ons

• 05 November 2011 - 18:58

Evert:

Hi schone zus, ik vind het heel leuk om je blogs te lezen.
    Veel plezier, ik zie je zaterdag weer.

• 06 November 2011 - 09:05

Ronald:

Hoi Juud,

Ik las net bij het verslag van Lisette dat jullie dinsdag de sloppenwijk ingaan. Zal werderom weer een "belevenis" zijn. Ben erg benieuwd naar de foto's die jullie gemaakt hebben. Wat zal je blij zijn om bij terugkomst de "Hollandsche" frisse lucht weer te ruiken.

Enjoy en een kus aan iedereen, en een extra kusje voor je moeder. moeder.

Cheers

xxx

• 06 November 2011 - 10:41

Caroline:

Lieve Juud,
    Wat zijn jullie 4 een kanjers dat jullie dit voor die kinderen doen, wat zul je blij worden van die lach op hun gezichtjes!! Ben trots op jullie en heel benieuwd naar alle verdere verhalen en foto's!! Geniet nog een paar dagen en tot zaterdag!
    xxxx

• 06 November 2011 - 15:13

Dominique:

Hi Judith, als je praat over de geur van India heb je het alleen maar over "stank" terwijl mij, ook uit de kleine wijkjes, vooral de geur van kruiden en specerijen is bijgebleven. niet de vieze ongewassen europeaanse zweetgeuren maar de aroma's van het gekruide eten dat door de porieen komt, hebben jullie dat ook al ervaren????

• 06 November 2011 - 19:22

Mary:

Geweldig om je reisverslagen te lezen en de mooie foto's te zien! Niet alleen jullie genieten, maar wij ook.
    Wat zullen jullie na 2 weken weer gewoon naar aardappels verlangen :). De tijd gaat wel heel snel want zaterdag zijn jullie er weer, met prachtige verhalen.
    geniet er nog even van.

groet,
    mary

• 06 November 2011 - 19:51

Ing:

Dag dames,
    de tijd vliegt zeker voorbij he! Een druk schema hebben jullie hoor, en wat heerlijk om kinders blij te maken he! Doe maar lekker veel indrukken op want voor je het weet zit je weer in het vliegtuig richting ons kikkerlandje!
    Liefs Ing.

• 06 November 2011 - 23:06

Harry En Ronny:

Tjonge jonge, je wordt je behandeld als een koningin, loop je ook met zo'n kroontje op als hier op 30 april.
    Leuk dat je zoveel indrukken opdoet, dat lijkt me een hele goede zet van je ouders! Als afsluiting van je algehele opvoeding kan dat echt geen kwaad. Ik hoop echter niet dat je net zo rotzooit met eten als op oma's feestje! Ze hebben daar al niet zoveel voedsel, als jij dan ook nog gaat....
    En wat die geuren betreft, volgens mij ben je toch wel wat gewend. Nog ee

• 06 November 2011 - 23:09

Harry En Ronny:

Tja toch onhandig op de iPad dat je niet terug kan naar de tekst als een regel tussenvoegt.
    Nog een prettig verblijf daar en een goede terugreis
    R en H