Bioscoop in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Bioscoop in India - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Bioscoop in India

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 November 2011 | India, New Delhi

Hoi allemaal,

Ik begin vandaag gelijk met het hoogtepunt van de dag!
We zijn met ruim 30 kinderen van Asya Djothi (geestelijk / lichamelijk gehandicapte) kinderen naar de bioscoop geweest. Ze vonden het geweldig!!
Gister waren we door Peter & Margreet al op hoogte gebracht dat er veel geweld in voorkwam, en dat was ook zo! Mensen werden 3x doodgeschoten maar werden daarna weer tot leven gebracht. Er werd in gevochten, geschoten, werkelijk waar alles wat gewelddadig was zat er in. Ze kennen hier geen kijkwijzer, want er zaten kindjes in de zaal die 2 jaar waren. Maar, ze vonden het geweldig en daar gaat het natuurlijk om! Tijdens de film nog een lekker ijsje en het was echt feest!

Vanochtend waren we nog in Tulip Garden, daar hebben we in de ochtend nog met de kinderen gespeeld, mama en Toos hebben ze leren Yathzee'en!! Ze vonden het super leuk!

Ook zijn we langs de naaisters geweest, Tulip Garden heeft een paar naaisters. Hier hebben we een bestelling gedaan, we hebben broeken en shirt's in bestelling staan. De broeken zijn morgen klaar en de shirt's halen we vrijdag op.

Daarna zijn we naar een kantoor gegaan waar je ticket's kan boeken, we willen namelijk ook weer naar huis ;). Vrijdagmiddag vertrekken we weer, ons eerste vliegtuigje staat om 14.35 uur (Indiaase tijd) voor ons klaar. Nederlandse tijd dus 10.00 uur.

Dominique, de geur van specerijen en kruiden heb ik (nog) niet geroken. Ik heb 1 kraampje gezien met verse munt enzo, maar daarnaast stonden de koeien te grazen in het afval. Dat overheersde de boel dus echt! Ik heb nog niet gedacht, oh wat ruikt het hier lekker. De mensen verbranden hun afval ook langs de weg, en dat doen ze wanneer ze willen.

Morgen gaan we naar Viyawada, dan gaan we ons/jullie geld uitgeven. Op ons lijstje staat:
- Kricket spullen
- Looprekjes voor in Asya Djothi
- Volleybal spullen (een net hebben ze al)
- Speelgoed voor de jongens
- Luiers
En zo vergeet ik vast nog de helft. Morgen zal ik jullie vertellen wat we daadwerkelijk gekocht hebben. Dat is voor jullie natuurlijk hartstikke leuk om te weten!!

Morgen gaan we ook naar de sloppenwijken, dat zal vast weer heel heftig zijn. Ik heb nu al het gevoel alsof ik in 1 grote sloppenwijk loop...

Ook hebben we 2 fietsen gekocht van het geld. Jullie hebben waarschijnlijk al in Nederland van ons gehoord dat we dat wilden doen. Morgen gaan we de fietsen ophalen en we gaan ze langsbrengen bij de ''rattenvangers'' als extraatje geven we ze bijvoorbeeld wat rijst of olie.

Morgen krijgen jullie weer een uitgebreid verslag van onze dag.

Wij gaan nu eten, voor jullie nog een fijne middag!

XXX


  • 07 November 2011 - 13:15

    Ronald:

    Jullie zijn allemaal toppers. Eet smakelijk en wellicht wel te rusten.

  • 07 November 2011 - 13:20

    Marita:

    Wat gaat het allemaal snel he?! De thuisreis staat al weer in het zicht. Ben heel benieuwd wat jullie allemaal gaan en kunnen kopen van 'ons' geld! Moest wel even lachen: een film waarin je drie keer kan worden doodgeschoten....! Maar goed, in de film kan alles.
    Ik denk dat het heel heftig is wat jullie gaan zien in de sloppenwijken, als je al het idee hebt dat je nu al in een sloppenwijk bent.. Nog weer meer reden om heeeel dankbaar te zijn voor waar we geboren zijn.
    Tot het volgende verslag!

  • 07 November 2011 - 13:29

    Ronald:

    Marita, eet jij morgen rijst?

  • 07 November 2011 - 14:03

    Ineke En Rob:

    Oh wat maken jullie veel mee zeg ,!!!!en dan naar een film met kinderen van twee jaar waar mensen wordendoodgeschoten vreselijk !! En dat nog naar de sloppenwijk dat is ook best heel heftig denk ik zo! De terugreis komt al in zicht wat gaat dat snel zeg! En weet je wat jullie eten à.s. Zaterdag : rijst natuurlijk!!!'mm . Groetjes en geniet nog even ( ook van de rijst)

  • 07 November 2011 - 15:31

    Mirjam:

    Hoi Judith,

    Ik heb al je verslagen in 1 ruk gelezen.. Heerlijk wat jullie daar allemal doen.

    Maar komen jullie alweer naar huis?

    Groetjes en succes met alles,
    Mirjam

  • 07 November 2011 - 16:07

    Harry En Ronny:

    Hallo allebei,
    Het is zeker makkelijk om daar een internetverbinding te te krijgen, dat doe je in een internetcafé of in Tulip Garden zelf? Nog mooie tulpenbollen voor ze meegenomen? De geur van kruiden zal je toch wel ergens moeten zoeken, want die geuren ( naast de vele andere) hebben ze zeker daar. De tijd gaat snel als je nu al met de terugreis bezig bent, wel handig om te regelen natuurlijk.

    Groetjes Ronny en Harry

  • 07 November 2011 - 17:53

    Nicole:

    Hi juudje,

    Zaterdag heeft papa mij gevraagd te koken, ik denk dat ik RIJST ga koken!!!
    Je schijnt het erg lekker te vinden ;-)
    Of toch liever een lekker biefstuk met patatjes???
    Leuke foto's trouwens!
    Veel plezier nog he! en geef mama maar een dikke kus van me!

    xxxx

  • 07 November 2011 - 20:41

    Ineke Van't Schip:

    Je hebt al meer gedaan dan ik, ben nog nooit in de bioscoop geweest! Letterlijk Geweldig! Ik wens jullie een hele fijne reis terug, en ik hoor van jullike.
    Groet Ineke van,t Schip

  • 07 November 2011 - 20:57

    Saskia Van S:

    erg leuk hoor jullie rijstverslag! onee reisverslag, haha. Ik vind het echt geweldig om te lezen, de verhaaltjes zijn erg vermakelijk en zeer beeldend. Jullie doen het daar hartstikke goed! Nog veel plezier en geniet ervan!

  • 07 November 2011 - 21:06

    Ria Faber:

    Ik liep een beetje achter,maar heb inmiddels alle jullie reisverslagen gelezen.
    Hard werken zo te lezen,maar de blijdschap spat er van af.En Judith,petje af hoor voor je boeiende verhalen.

  • 07 November 2011 - 21:53

    Sas:

    Kennen ze geen kinderfilms in India? Maar het was natuurlijk al een uiltje voor ze naar de film ( ook door jullie betaald of niet?)
    Wat gaat de tijd toch snel je hebt het al weer over de terug reis.
    Wil je graag naar huis of zou je nog wel wat langer willen blijven.
    Wat een indrukken doe je op, daar zul je nog lang aan denken. Had ik ook nadat ik uit Brazilie terug kwam.
    Geniet nog van alles.
    En succes morgen bij de sloppenwijken, dat is ook een beeld wat je niet snel zal vergeten.
    Kus voor jou en je mams x

  • 08 November 2011 - 09:36

    Marita:

    Voor Ronald,

    Nee dat bewaar ik voor als Judith komt eten hahahahaha!

  • 08 November 2011 - 12:44

    Dominique:

    Wel mooi ton-sur-ton, Monique!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 23062

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 14 November 2014

Vrijwilligerswerk in India

09 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Terug naar India

Landen bezocht: