De rattenvangers & weer heerlijk thuis - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu De rattenvangers & weer heerlijk thuis - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

De rattenvangers & weer heerlijk thuis

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

13 November 2011 | Nederland, Ouderkerk a/d Amstel

Dag allemaal,

Nog even een klein verslag over hoe onze laatste ochtend in India was.
Vrijdag ochtend zijn we om 08.30 uur naar beneden gegaan (naar de kinderen van Asya Djothi) daar hebben we nog even kort gedag gezegd.
Toen in de auto op weg naar Tulip Garden, we werden door iedereen van Asya Djothi uitgezwaaid, heel leuk!!

Aangekomen in Tulip Garden zijn we langs de naaister gegaan om onze kleren en tafelkeden op te halen. Deze hadden we eerder deze week ''besteld''.
Er moesten nog 2 tafelkleden gemaakt worden, die van ons en die van Toos. De rest konden we allemaal mee naar huis nemen!

Toen was het tijd om naar de rattenvangers te gaan. Ons laatste uitje in India. Bij de rattenvangers hebben we rijst,suiker,zeep en olie gebracht. Ze waren er heel blij mee. Hoe de hutjes van de rattenvangers eruit zagen is heel simpel. Alleen een hutje.... Ze hebben verder niks, er staat ook niks in die hutjes.
Ook hadden we voor de kinderen van de rattenvangers 2 fietsjes gekocht, de kindjes waren er ontzettend blij mee! Ook zij kunnen nu op de fiets naar school gaan!

Toen was het tijd om naar het vliegveld te gaan. Samen met Peter, Margreet, Joseph en Madewee zijn we naar het vliegveld gegaan. En daar gingen we weer met een propeller vliegtuigje. Aangekomen in Hyderabad hebben we heerlijk van de MC Donalds genoten. Kip nuggets met friet, jongens ik heb genoten! Haha!
De andere vluchten gingen ook heel lekker, de lange vlucht hebben we allemaal wel liggen slapen.
En toen was het zover, we landen op Schiphol. Yes!
Toen we de bagage gingen halen zagen we al wat mensen achter het glas staan, het was zo fijn om ze weer te zien!

Toen we elkaar weer gedag hadden gezegd zijn we naar huis gegaan. Thuis hebben we koffie gedronken en een heerlijke boterham met vlees gegeten!!

Het was een fantastische reis! Ik zal het nooit vergeten, wat ik allemaal gezien heb qua armoede zal ik niet vergeten. Het is een prachtige herinnering.

Bedankt allemaal voor het volgen van mijn/onze blog, en bedankt voor de reacties die jullie gaven!

Wij gaan nu weer lekker genieten van alle luxe! Bedankt!!

• 13 November 2011 - 11:59

Beja:

Hoi allemaal,
    Goed te lezen dat jullie er zo van hebben genoten. Het contrast tussen arm en rijk is wel duidelijk. Jullie hebben er goed aan gedaan je zo voor al deze kinderen in te zetten. Helemaal top!

• 13 November 2011 - 12:36

Sylvia:

Nou meid dit neem je mee in je rugzak, je hele leven.
    Prachtig, al die blije kindertjes!!

Groetjes Sylvia

• 13 November 2011 - 13:16

Nicole:

Hy juudje,

ik vond het erg leuk om jullie op te halen op schiphol.
    Ben blij dat je weer veilig en gezond thuis bent.

xxx

• 13 November 2011 - 13:40

Ing:

Tsja meid, wees maar blij dat je dan in een rijk land bent opgegroeid he! Maar het zal je verbazen hoe snel je weer al het luxe hier "gewoon" vindt, maar neem deze prachtige ervaring in ieder geval mee, en ik denk dat je het niet had willen missen!

• 13 November 2011 - 18:39

Sas:

Fijn dat jullie weer veilig thuis zijn!! Zal je vader en zus ook vinden.
    Je hebt weer een mooie ervaring achter de rug waar je nog lang aan zult denken.
    x

• 14 November 2011 - 18:00

Mirjam:

Goed gedaan!:)

• 17 November 2011 - 13:42

Oma Wil:

Na dit alles is het weer fijn om thuis te zijn.Jullie hebben heel wat gezien betreft armoede.Wat is het ongelijk verdeeld in de wereld.Wees maar blij dat je wiegje in Nederland heeft gestaan.Wij moeten wel bezuinigen,maar we hebben het nog steeds goed.Denk daar naar aan als je denkt dat je wat te mopperen hebt.Maandag weer naar school...je hebt veel te vertellen.Gr.oma