Dag 1 in Asya Djothi - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Dag 1 in Asya Djothi - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Dag 1 in Asya Djothi

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

03 November 2011 | India, New Delhi

Dag lieve allemaal,

We zijn eindelijk aangekomen op onze eindbestemming, Viyawada! Zoals jullie in mijn vorige blog al hebben kunnen lezen was de reis slopend! Maar toen we aankwamen in Viyawada stonden alle kinderen van Tulip Garden (hiv besmette kinderen) ons op te wachten, ze zongen liedjes, hadden een spandoek en prachtige bloemenkettingen! Wauw!! Dat hadden we nooit gedacht! Snel met z'n alle op de foto en het busje in. Opweg naar Asya Djothi.

In dat busje keken we onze ogen uit. Wat een totaal andere wereld is dit! Het is niet te omschrijven, je moet het gewoon meemaken! Iedereen toeteren, ze rijden hier links dus dat is ook al schrikken. Er is geen belijning op de weg. Ook fietsen er mensen, lopen er mensen. Werkelijkwaar het is waanzinnig!

In Asya Djothi werden we ook leuk verwelkomd. Op een schoolbord stond ''Welcome Toos, Lisette, Judith, Monique'' en op de grond zaten al die kindertjes. We wisten niet wat ons overkwam!

Daarna kregen we een korte rondleiding en werden we naar onze slaapplaats gebracht.

De eerste avond hadden we een lekker diner. Lekkere pannenkoekjes met aardappeltjes en nog een ander Indisch prutje.

Die avond hebben we heerlijk geslapen. We dachten lekker uit te slapen maar we waren om 06.45 uur al klaar wakker. Het was hartstikke licht en we hoorden allemaal getoeter! Dan maar het bed uit, en daar zaten mama en Toos al. We konden niet gelijk ontbijten want we hadden geen stroom. Rond 09.00 uur hadden we stroom en gingen we ontbijten.

Vanmiddag zijn we naar het dorpje gegaan. Wat een chaotische bende! Maar alles gaat goed langs elkaar heen op de weg.
De mensen kijken ons hier enorm aan, alsof ze nog nooit blanke mensen hebben gezien. Zodra we in een winkel staan willen ze met ons op de foto.
We zijn met de auto langs een marktje gereden, allemaal mensen groente fruit. Waanzinnig!
De kippen hangen al geslacht met ongedierte op je te wachten.

Al die mensen en dat eten levert een waanzinnige stank op! Jammer dat je geen geur kan fotograferen!

Wij gaan nu weer lekker eten, Volgens mij is het macaroni!

Voor jullie nog even werkse!

Dikke kus vanuit een warm warm India!

  • 03 November 2011 - 13:15

    Ineke En Rob:

    Wat een leuke verwelkoming zeg.
    En ook een compleet andere wereld! Dan waardeer je het straks wel als je uit je bed komt en meteen stroom hebt. Wel erg leuk om het iedere keer te lezen!
    Ik heb oma alles via mijnipad voorgelezen die van haar heeft kuren, en ze wil toch graag op de hoogte blijven. Groetjes en geniet ze.

  • 03 November 2011 - 14:16

    Beja:

    Leuk om te lezen dat jullie zo welkom zijn daar. Ik volg jullie op de voet en kijk alweer uit naar het volgende verslag.

    Groeten aan allemaal,
    Beja B

  • 03 November 2011 - 14:18

    Lianne:

    Lieve Juud,

    Wat een ontzettend leuke foto's!!!

    Geniet lekker! Dikke kus ook aan liset!
    kus!

  • 03 November 2011 - 14:57

    Marita:

    Ha daar!

    Fijn dat jullie heelhuids zijn aangekomen!
    Hartstikke leuk meteen al foto's en wat een ervaringen!
    Geniet en ervaar en ik kijk uit naar het volgende bericht!

  • 03 November 2011 - 15:32

    Ronald:

    Hoi allemaal, Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben en de mensen zo leuk reageren op jullie komst. Ik geloof dat Judith, als ze weer thuis is, graag koffie zet voor haar vader, want die koffie bij ons ruikt toch wel lekker... Kijk uit naar jullie nieuwe reisverslag. Veel plezier en de groeten aan iedereen.

  • 03 November 2011 - 15:59

    Oma Spoelstra:

    Wat zijn jullie daar leuk ontvangen.Wens jullie veel plezier met jullie vrijw,werk.Gr.mam>oma

  • 03 November 2011 - 16:11

    Dominique:

    ik zie en ruik India met jullie mee.
    Heeft Monique bijna alle foto's gemaakt??? ik zie haar maar 1 keer in een klein hoekje... niet fotogeniek genoeg, Monique? Have fun!

  • 03 November 2011 - 16:18

    Nicole:

    Hey juudje!!
    Wat ontzettend gaaf allemaal. Ik wordt helemaal happy als ik al je verhalen lees, het doet mij stiekem een klein beetje aan afrika denken (al was het daar natuurlijk heel anders).
    Zou je voor mij een foto kunnen maken op die markt met al dat fruit???
    Volgens mij hebben jullie allemaal nog een week extra nodig om straks bij te komen van alles!! Geef je mama een dikke kus van me?
    xxxx

  • 03 November 2011 - 18:21

    Sylvia:

    Wat een geweldig verslag. Ongelofelijk wat een cultuur verschil.
    En wat een leuke fotos, erg leuk om te zien en te lezen.
    Geniet ervan, groetjes.

  • 03 November 2011 - 18:26

    Nelly Wolzak:

    Ben zeer ontroerd door het welkom wat jullie ten deel viel.
    Ik begrijp dat de chaos daar groot is. Jullie doen fantastisch werk.
    Mooi de foto,s die gemaakt zijn.
    Ik zal jullie werk met veel plezier lezen.Hartelijke groeten voor jullie allen maar in het bizonder voor Monique.


  • 03 November 2011 - 20:39

    Ineke Van't Schip:

    Ja wat een andere wereld he! En dan te weten dat ik die reis ook weer moet (mag) gaan maken! Op de foto's zie ik allemaal bekende kinderen, leuk hoor, Ik hoop dat jullie ervan kunnen genieten alhoewel het is hard werken in je vakantie! Nog heel veel plezier allemaal en doe ze de groeten van mummy Ineke akka of mummy Margreet. Liefs Ineke

  • 04 November 2011 - 08:39

    Rooslinde:

    Wat een goed verhaal. Het is alsof ik India opnieuw beleef. Probeer te slapen met oordoppen in kan misschien helpen. Raken ze je ook aan om te kijken of je wel echt bent?
    Nog veel plezier en de groeten.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 23074

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 14 November 2014

Vrijwilligerswerk in India

09 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Terug naar India

Landen bezocht: