Visum in the pocket - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Visum in the pocket - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Visum in the pocket

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

07 Oktober 2011 | Nederland, Ouderkerk a/d Amstel

Hallo allemaal,

Daar zijn we weer, ditmaal met een iets korter verslag. Maar desalniettemin staat er weer boeiende informatie in.

Donderdag 6 oktober gingen Lisette en ik op weg naar de ambassade om ons visum op te halen. Toen we aankwamen stond er al een groepje mensen voor de deur, vreemd dachten we toen. En toen we aanbelden werd er niet opengedaan.

Nou ja even ergens thee drinken en dan straks terug komen om te kijken of er dan iemand is. Toen we terug kwamen waren alle mensen weg en werd de deur nog steeds niet geopend.
Daar gingen we dan, opweg naar huis zonder visum. Thuis even opgezocht waarom de ambassade gesloten was en wat bleek het was een feestdag voor de Indianen. Het was Dussera ;).

Vandaag ben ik samen met mama naar de ambassade gereden om het nog een keer te proberen. En gelukkig, Onze visums lagen met smart op ons te wachten.
Trots liep ik terug naar de auto, we hebben ons visum!! Een opluchting want tijdens het wachten bij de aanvraag van ons visum hoorden we vele verhalen van mensen die al een paar keer terug gestuurd waren omdat er iets niet klopte in hun aanvraag. Maar wij hadden mazzel. We kunnen nu met een gerust hart naar India!

In mijn vorige blog vroeg ik naar kleine supermarktactie's. Jullie raden het nooit, we hebben van de Vomar in Badhoevedorp een hele doos vol truckies gekregen. Oftewel 300 STUKS!!! Wauw! Dit was echt zo gaaf!
En ook van buren,oppasadresjes, vrienden en familie hebben we tassen vol gekregen! We hoeven nu echt niet bang te zijn dat we te weinig hebben! :)

Ook hebben we van Hannah (het merk waar mama mee werkt in de salon) 4 dozen vol met producten, toilettasjes en andere leuke spullen gekregen.

Bedankt weer voor het lezen van mijn blog, ons aftellen is nu echt begonnen want alles is rond! Binnenkort gaan we eens kijken hoe we de koffers gaan indelen en of we overal plaats voor hebben. Ach we maken gewoon overal plaats voor! :)

Liefs,
Judith

• 08 Oktober 2011 - 07:27

Marita:

Hahaha jullie hebben gewoon een extra koffer nodig voor al deze gulle gaven!
    Wel erg leuk allemaal!!!
    Goed dat jullie nu het visum hebben en alles zover is dat je kunt gaan aftellen.
    Nog maar een 'dikke' drie weken...,
    maar eerst nog een marathon :-)

• 08 Oktober 2011 - 08:37

Sas:

Yes jullie kunnen nu echt gaan!! Gaaf hoor. Word wel sjouwen met al die spullen, wat aardig vd vomar, ken je daar iemand dan?
    Het komt nu echt steeds gister bij.
    Spannend....

x sas

• 11 Oktober 2011 - 17:56

Judith:

De vader van Lisette is naar de Vomar gegaan heeft naar de bedrijfsleider gevraagd en heeft toen het hele verhaal uitgelegd dat zijn dochter naar India gaat enzo. Toen kreeg die een doos vol truckies mee! =)

• 13 Oktober 2011 - 10:37

Dominique:

je moet of je reisbureau of de vliegtuigmaatschappij vragen of ze je niet willen sponsoren door je extra vrachtkilo's gratis te gunnen. je betaalt anders een vermogen aan overweight!!

• 14 Oktober 2011 - 19:23

Tante Jetty Hofman:

Judith, dank voor je verslagen. Vind het een zeer sympathiek reisdoel. Sociaal. Ondernemend. Spannend. Avontuurlijk en zeker ook leerzaam. Wil graag op de hoogte worden gehouden. Hoe denken jullie te commumiceren met de kindjes? Nog even gauw een gebarentaaltje leren? Veel succes alle vier en groetjes mede namens mijn wederhelft oom Wim.

• 20 Oktober 2011 - 14:19

Mary:

Hoi dames,
    wat gaat de tijd snel, nog 12 dagen en dan vertrekken jullie al! Judith en Lisette, jullie mochten zeker niet lachen op de foto voor het visum, wat een strenge gezichten in het fotoboek ;)
    maar het is een feest om de verslagen te lezen en de foto's te bekijken. Het moet een goed gevoel geven dat er zo spontaan van alles gegeven wordt om mee te nemen naar India. Veel succes met het "proefinpakken".

• 30 Oktober 2011 - 19:12

Sylvia:

Hallo dames, nog 2 nachten en dan gaat het avontuur beginnen, spannend!!!!!
    We wenssen jullie een goede ,leerzame, avontuurlijke reis toe.
    We zullen jullie zeker volgen.

Liefs van ons allemaal.