Schilderen, manicuren en aanvragen visum - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Schilderen, manicuren en aanvragen visum - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Schilderen, manicuren en aanvragen visum

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

25 September 2011 | Nederland, Ouderkerk a/d Amstel

Zo daar zijn we weer met een nieuwe blog. We zijn weer heel wat stappen verder en daar zal ik jullie alles over vertellen maar eerst wil ik iedereen bedanken voor de reacties op mijn vorige blog.
Het is zo leuk als ik weer een mail krijg dat iemand heeft gereageerd op m'n blog. Hartstikke leuk! Dankjewel!

In mijn eerdere blog schreef ik dat mama, Nicole en ik een manicuremarathon hebben georganiseerd en Lisette 2 schilderworkshops.
Ook Toos is druk bezig met wat geld inzamelen via vrienden en familie.

Op vrijdag 16 september vond de manicuremarathon plaats. En wat hebben we een leuke middag gehad.
De eerste ´´klant´´ kwam om 12.50 uur en we zijn uiteindelijk rond 18.00 uur gestopt. Iedereen die langs was gekomen was hartstikke enthousiast.
We hebben een topmiddag gehad en doordat wij al die handen verzorgden hadden wij aan het eind van de dag ook lekkere zachte handen :).
Deze vrijdag hebben we een prachtig bedrag opgehaald waar we ontzettend blij mee zijn, en ik weet zeker dat de kindjes in India er ook super blij mee zullen zijn.

Op donderdag avond 15 september en woensdagavond 21 september vonden de schilderworkshops plaats. Samen met mama ging ik naar de schilderworkshop op 15 september.
Het was een leuke avond, iedereen was muisstil aan het schilderen en het eindresultaat was ook echt schitterend! Iedereen had zo zijn best gedaan!

Toen was het tijd om ons visum aan te vragen. Een spannend moment, want de vraag was of we alles goed hadden ingevuld.
We hadden nodig: een foto van 5x5, een declaration, een undertaking, verklaring van het werk/school, een goed ingevuld visum en een afschrift van de bank. Met al deze papieren konden we naar de ambassade van India gaan.
Liset en ik moesten nog wachten op de brief van school, dus mama en Toos zijn op woensdag 14 september gegaan. Nadat ze alles hadden ingeleverd en alles goed was verlopen hebben ze dit gevierd met koffie en appeltaart Groot gelijk hadden ze! =)

Liset en ik zijn vrijdag 23 september gegaan. Met alle papieren hadden we om 09.30 uur afgesproken bij het Weesperplein. En daar gingen we, op naar de ambassade.
We hebben ruim 2 uur moeten wachten voordat we geholpen werden. Tja helaas heb je van die mensen die voorgaan en gewoon geen nummertje trekken en gelijk naar de balie lopen om hun vraag te stellen. Maar oke, na 2 uur wachten waren we aan de beurt. Liset en ik hadden al wat eventuele foutjes gezien in onze ingevulde visums maar dat was volgens de mevrouw achter de balie geen probleem. Alles was goed! Yes! Wat een opluchting!! Nu kunnen we écht aftellen!!
We hebben gelijk gevraagd of de visums van mama en Toos al klaar waren en dat waren ze. We hebben onze visums aangevraagd maar gingen ook gelijk weer naar huis met 2 paspoorten waar de visums in stonden. Wat een heerlijk gevoel.

Om dit te vieren hebben we lekker gegeten bij ''Het Paardje'' vlakbij de Albert Cuyp markt. Over 10 dagen kunnen we ons visum ophalen en dan wordt het echt spannend.

Als we in India zijn willen we ook aan de straatkinderen een kleinigheidje geven vandaar dat we bedacht hebben om van die kleine supermarktactie cadeautjes mee te nemen. Bijvoorbeeld de wuppies, smurfen, sprookjesfiguren, sesamstraatpoppetjes, gogo's en noem het maar op. Deze stoppen we dan in onze tas als we bijvoorbeeld boodschappen gaan doen. Voor ons is het een klein speelgoedje maar de straatkinderen in India hebben helemaal niks dus voor hun is het prachtig!
Vandaar dat we aan iedereen vragen of mensen deze nog over hebben, heb jij van deze poppetjes over en gebruik je ze niet meer? Ik zou ze heel graag mee willen nemen naar India om daar de straakinderen blij te maken.

Liefs,
Judith

  • 25 September 2011 - 19:17

    Papa:

    Juud,
    Wat heb je weer een leuk verhaal geschreven. Ik lees je stukjes met veel plezier. Ik hoop dat je verblijf in India je ook zo goed zal bevallen.


  • 25 September 2011 - 20:48

    Sas:

    He Juudje, leuk he de voorbereiding, gaat nu echt opschieten. Ik zal eens kijken wat ik thuis allemaal voor spulletjes heb liggen, zal ook in mn ongeving vragen. Komt wel goed.

    kus sas

  • 26 September 2011 - 07:44

    Dominique:

    een top-verslag. wee alleen nog niet hoe ik mijn compu moet inschakelen om het automatisch binnen te krijgen.
    Ga zo door.....

  • 26 September 2011 - 08:37

    Lisette Krans:

    Namaste Judith,

    Wat een goed verhaal! We zijn er zo goed als klaar voor en wat hebben we er een zin in! Echt top. Deze week eens even ons visum ophalen en dan kunnen we echt echt echt. Nog 36 nachtjes en dan hangen we in de lucht. Zin!

    Aladihva,
    Ted

    P.s.
    Goed he? Ik kan al groeten in het Indiaas ;)

  • 26 September 2011 - 09:30

    Ineke Venniker:

    Hoi Judith, wat een leuk verslag had je geschreven, en ik kan me voor stellen dat Jullie er zin in hebben.ga Vrijag als ik bij Saskia vandaan kom kijken in de speelgoedmand van de kleinkinderen of er nog bruikbare kleine poppetjes in zitten.tot Vrijdagmiddag ! Grietje je tante

  • 27 September 2011 - 06:57

    Nicole:

    Juudje,
    Lekker bezig hoor!!!
    Manicuremarathon was erg gezellig!!
    Hard gewerkt maar gelukkig ook gelachen.
    Ik vond het een geslaagde middag.

    xxx

  • 27 September 2011 - 13:01

    Tante Ans En Oom Ad:

    Wat een geslaagde manicuremiddag hebben jullie gehad. Mooi geïllustreerd met die foto. Muisstil schilderen moet ook wel geslaagd zijn.
    En nu maar wachten op je visum. Het
    etentje bij 'het Paardje' heeft je daartoe vast wel kracht gegeven.
    Keurig verslag! Groetjes.

  • 06 Oktober 2011 - 17:44

    Marita:

    Nou, na al deze berichten kan ik mij nog meer verheugen op de manicure behandeling van aanstaande woensdag! En dan ook nog potjes heerlijke jam in de aanbieding: dat kan niet meer stuk!
    Leuk om jullie strakjes te kunnen volgen! Heb deze site al in mijn favorieten gezet!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 23073

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 14 November 2014

Vrijwilligerswerk in India

09 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Terug naar India

Landen bezocht: