Visum, vaccinaties, sparen etc. etc. - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Visum, vaccinaties, sparen etc. etc. - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Visum, vaccinaties, sparen etc. etc.

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

02 September 2011 | Nederland, Ouderkerk a/d Amstel

9 augustus was het zover, we gingen de tickets boeken. Samen met mama, Toos en Ted (Lisette) zaten we achter de laptop. Zien we niets over het hoofd? Iedereen wil nog mee? Ja? Oke, dan gaan we nu boeken. Yes! En na 10 minuten konden we proosten op het begin van een super gave reis naar India. Wauw! Het begin is er =).

Daarna wilden we snel een afspraak maken bij Margreet van Coeverden (Voorzitter Stichting derde wereld hulp), helaas kon dit niet gelijk omdat mama en Toos nog op vakantie gingen. We moesten dus nog even wachten.

Woensdag 31 augustus ging ik samen met mama en Toos naar Margreet, Ted kon helaas niet mee. Maar alle informatie hebben we via de mail naar haar toe gestuurd.
We hebben het gehad over de reis, de vaccinaties, het visum, de kindjes, geld, kleding, de cultuur, het eten etc etc. We hebben ruim 2.5 uur gepraat over India, en we kregen er steeds meer zin in!

Maandag hebben Toos en ik een afspraak in het AMC om de nodige vaccinaties te halen. Mama en Ted zijn al gevaccineerd. We hebben DTP en Hepatitus B nodig. Ook zijn we nu druk bezig met het visum. We hebben pasfoto's nodig, een werk verklaring en een school verklaring. Zodra we dat bij elkaar hebben kunnen we ons visum gaan aanvragen.

Om wat geld in te zamelen, hebben mama Nicole en ik een manicuremarathon georganiseerd. De aanmeldingen stroomden binnen, en na een tijdje zat de hele dag vol. Ontzettend leuk!
Ted heeft 2 schilderworkshops georganiseerd. En je raadt het vast al... Baf! Binnen 2 weken zat ook die helemaal vol.
Met het geld wat we hiermee verdienen gaan we in India leuke spullen kopen voor de kinderen. Zo hebben er bijvoorbeeld nog 2 kinderen een fiets nodig. Als ook deze 2 kinderen een fiets hebben, kan iedereen op de fiets naar school. Ook gaan we daar knutselspullen kopen, scharen, lijm, stickers, vouwpapier, nagellak en noem het zo maar op.

Tijdens de avond bij Margreet hebben we gehoord waar we zoal zijn. We zijn in het kindertehuis Asya Djothi en in het kindertehuis Tulip Garden. Ook zullen we een bezoek brengen aan de sloppenwijken, bijvoorbeeld Bramarambhapuram. Uit Bramarambhapuram komen veel kinderen die nu in het tehuis zitten.
Heel spannend om te zien hoe mensen ook leven. Bij ons is het zó gewoon om even naar de koelkast te lopen en een lekker glas drinken te pakken. Maar dat kunnen zij zich niet voorstellen.

We gaan 1 leuke middag tegemoet en 2 leuke avonden waarin we mensen enthousiast zullen maken over ons projectje.

We hebben te horen gekregen dat we in India een computer tot onze beschikking hebben met internet. Hierdoor kunnen we als we in India zijn, elke dag een klein berichtje plaatsen met natuurlijk wat foto's.

Wij kijken er nog steeds enorm naar uit, en tellen de dagen al af.

Voor nu laat ik het hierbij, wij gaan weer verder met de voorbereidingen en als we weer nieuws hebben horen jullie het snel!

X Judith

• 02 September 2011 - 09:28

Sas:

Leuk he al die voorbereiding, vooral als je met meerdere gaat.
    Geniet ervan.

kus Sas

• 02 September 2011 - 13:20

Frank:

Ladies veel plezier en ik hou jullie vanuit het natte en koude NL in de gaten :-)

• 02 September 2011 - 18:07

Ing:

Goh, wat een spannende plannen zeg! Leuk dat je ons op de hoogte houdt van dit alles. Over 60 dagen gaan jullie, zal wel wennen zijn voor je pappie als jij en je mams weg zijn naar zo'n ver land. Liefs Ing en Frank en Christiaan natuurlijk!

• 03 September 2011 - 09:15

Lisette:

Medereizigster,

Wat een heerlijk verhaal. Ik heb ook zo vreselijk veel zin in dit heerlijke avontuur. Het wordt werkelijk waar fantastisch en we gaan er een hele mooie tijd van maken.

Nog 59 nachtjes, ik tel ze af...

Bigi brasa.

• 03 September 2011 - 17:34

Peter En Carine:

Hoi jullie 4-en!!

Heerlijk om zulk soort zaken te gaan ondernemen, we zullen jullie steunen, al hebben mijn nagels dan geen behandeling nodig of t lukt niet, doet er niet toe. We zullen jullie blijven volgen, dus schrijf vooral veel en we blijven jullie volgen!!

Veel voorpret en doe jullie best!!

• 03 September 2011 - 19:15

Ineke:

Het is echt aan jullie te zien, dat jullie er zin in hebben!! Wel heel spannend hoor !!! En je vader ( vind die het ook nog leuk?) succes met de voorbereidingen. Groetjes tante Ineke

• 10 September 2011 - 20:12

Sylvia:

Wauw wat spannend allemaal.
    Jullie worden een ervaring rijker dat neem je je hele leven mee.
    Geniet ervan,

groetjes Sylvia en natuurlijk de rest.

• 11 September 2011 - 08:44

Mary:

Jullie enthousiasme spat van de foto af! Wat een geweldig initiatief en heel leuk om jullie op deze manier te kunnen volgen.

• 16 September 2011 - 06:27

Dominique:

hoorde pas gisteren van jullie web en meteen erin gedoken. Wat een fantastisch avontuur. Kijk uit naar de volgende - hopelijk - dagelijkse verslagen en foto's. toi-toi-toi!
    en ga lekker uitgerust weg, want die lange reis is killing!