Bezoek aan Korrukulu & autopech - Reisverslag uit Haiderabad, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Bezoek aan Korrukulu & autopech - Reisverslag uit Haiderabad, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Bezoek aan Korrukulu & autopech

Door: Nicole & Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

16 Oktober 2014 | India, Haiderabad

Vandaag een berichtje van Judith en Nicole uit het warme India. Vanochtend vroeg zijn we vertrokken naar Korrukulu. Ook voor hun hadden we speelgoed meegenomen. Het was ruim 1 uur rijden. We zaten allemaal een beetje uit het raam te kijken, ik (Judith) lag achterin te slapen tot we opeens slingerend over de weg gingen. Iedereen schrok zich rot. De auto kwam gelukkig al snel tot stilstand. Wij dachten in eerste instantie dat we een lekke band hadden, maar nee. Het was erger dan gedacht. De as van de wielophanging was gebroken. Hier moest een automonteur aan te pas komen om het te kunnen maken (als dat uberhaupt nodig is). De mensen in dat dorpje kwamen allemaal naar ons toe. Ze boden ons drinken en eten aan. Tegenover ons stond een klein schooltje. De juf bood ons aan om binnen een kijkje te nemen. Hier vroeg ze ons of we het Wilhelmus wilden zingen. Wij lachen, want we kennen niet het hele wilhelmus uit ons hoofd. We hebben dus het eerste couplet voor ze gezongen en daarna zijn we overgegaan op Berend Botje! Haha, weten zij veel ;).

Margreet heeft gelijk een tuk tuk voor ons geregeld zodat we naar Korrukulu konden. Hilarisch om weer met z'n allen in de tuk tuk te zitten. Deze keer zaten we niet met z'n 5'en + plus chauffeur, maar met 9 man. We hebben ons rot gelachen en de mensen die ons passeerden ook!

Eenmaal aangekomen in Korrukulu werden we weer hartelijk ontvangen. Alle kindjes kwamen een handje geven, er werden liedjes gezongen en de klaslokalen werden aan ons laten zien. Nicole ging voor docent spelen en wij gingen met z'n allen in de schoolbankjes zitten. De kinderen vonden dit geweldig! Ook kregen we bij aankomst een stip op ons voorhoofd en een bloem in ons haar.

Vervolgens gingen we naar de overdekte buitenplaats. Hier kwam de buikspreker. De kinderen hebben ervan genoten. Ze brulden het uit van het lachen. Wij verstonden er niet veel van, maar de geluiden die hij maakte, maakte ons ook aan het lachen. Denk daarbij een paard, een trein, een helikopter en ga zo maar door. Na de buikspreker gingen de kinderen dansen. We gingen al snel met z'n allen meedoen. Dit weer tot groot plezier van de kinderen. Ze vonden het geweldig! Na het dansen waren we totaal uitgeput, het is nogal wat om in die hitte te gaan dansen. Na het dansen zijn we gaan lunchen. En he, we kregen geen rijst! We kregen een chapati met een aardappelcurry en een groentecurry. Na de lunch zijn we speeltjes gaan uitdelen aan de kinderen. Ook kregen ze allemaal een zakje chips en een stuk zeep. Voor de hele groep hadden we badmintonsets gekocht, uno spellen, voetbal etc. etc. De kinderen waren er dolblij mee!

Ondertussen was het al tegen 4'en en tijd om weer terug naar huis te gaan wil je voor het donker thuis zijn en dat is wel handig hier in India. Margreet had voor ons een taxi geregeld dus we konden veilig naar huis. Alle kindjes gaven ons kusjes, knuffels en handjes. Ze waren echt heel blij! Onderweg kwamen we de auto nog tegen, die stond nog precies hetzelfde zoals we deze achterlieten. Ondertussen is het hier al half 7 en gaan we zo naar het avondeten. Daarna een lekkere koude douche en weer vroeg ons bedje in. Morgen gaan we weer shoppen in Vijawada en daarna gaan we naar Tulip Garden. We blijven in Tulip Garden tot maandagochtend. We weten niet of we daar van de computer gebruik kunnen maken, dus dat is even afwachten. Ook weten we niet of we daar wifi hebben, dat is dan de reden als we niet reageren op appjes.

Bij de foto's kunnen jullie de kapotte auto zien en het plezier van de kinderen.

Wij hebben weer een geweldige dag gehad! Op naar morgen, dan gaan we er weer zo'n geweldige dag van maken :)

Liefs van ons, Namaste

• 16 Oktober 2014 - 16:53

Inekevenniker:

Hallo allemaal, wat maken jullie toch veel mee he! En die auto jeetje

het zal je gebeuren, wel schrikken ja! En dan in die hitte . Maar wat zijn die kinderen ontzettend blij met een stukje zeep en een zakje chips zeg! Heerlijk om te zien he! Doet een mens goed hoor!
    Valt mij tegen dat jullie niet het hele Wilhelmus uit je hoofd kennen hoor zijn volgens mij maar 24 coupletten!! Het is jullie vergeven.
    Ik hoop maar dat daar een pc en WiFi is wil niets missen vind het zo leuk hoor!
    Geniet nog maar want jullie zijn al weer een week weg en die tweede week vliegt altijd om! Voor je het weet en dit wil je nog niet weten dan staan jullie vaders en echtgenoten jullie op te wachten op Schiphol!!
    Liefs vanuit Haarlem, ik ga van mijn vrije weekend genieten. Veel plezier en groeten aan de anderen.

• 16 Oktober 2014 - 17:08

Sylvia:

Nou dames..petje af.Weer zo'n verhaal.Smakelijk......

• 16 Oktober 2014 - 19:25

Ineke:

Hallo Indiagangers, er gebeurt daar ook altijd wel wat, ernstig van de auto maar niets aan te doen, ja een nieuwe! Maar het is maar een auto wat leuk dat jullie bij dat vreemde schooltje terecht kwamen. Dat is ook weer een ervaring! En wat veel kinderen in Korrekolu he! Zijn jullie ook nog aan de jongens kat geweest? Ik wens jullie nog veel plezier en liefs aan mijn zus en zwager en als hij er is Rajesh dat is mijn sponsorkind nou ja kind?! En uiteraard alle kinderen de groeten van mummies Ineke! Heel veel plezier nog en wat fijn dat jullie zoveel dingen hebben kunnen verwezenlijken. Ik heb altijd het idee dat het geld me daar aan alle kanten door de vingers glipt! Heel fijn voor alle huizen, en voor tulip een was machine en droger Toppie dames slaap lekker en tot.... Lieve groet Ineke

• 17 Oktober 2014 - 12:59

Ronald:

Ja, een tuk tuk is altijd een belevenis. Dat vond ik Cambodja, Phnom Phen ook.
    Ik wist niet dat jullie zo goed konden zingen, niemand is weggelopen .......

Leuke ervaring dat de wielophanging is gebroken met alle aandacht die je dan trekt.

Kus aan iedereen

• 19 Oktober 2014 - 22:55

Loes:

Jullie laten de kinderen in India genieten en ik geniet hier van jullie verhalen. Wat hebben jullie weer een avontuur meegemaakt met die auto. Geniet nog even verder.
    Tot horens!