Druk met de voorbereidingen - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Druk met de voorbereidingen - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Druk met de voorbereidingen

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 Augustus 2014 | Nederland, Ouderkerk a/d Amstel

Dag allemaal,

Hierbij weer even een update van onze voorbereidingen voor de reis naar India!

We zijn druk bezig met het inzamelen van geld en de voorbereidingen van ons visum.

Zoals eerder verteld hebben we een manicuremarathon georganiseerd en een workshop dikke dames schilderen. Beide activiteiten waren een groot succes. Met de manicuremarathon hebben we de mensen mooie gladde handen verzorgd en daarmee hebben we ongeveer €200,- opgehaald.

De workshop dikke dames schilderen was ook een succes. M'n moeder had alle canvasdoeken alvast voorgetekend met potlood zodat iedereen het eigenlijk alleen nog maar hoefde in te kleuren. Alsnog was dit voor veel mensen moeilijk. Ze durfden niet te beginnen omdat ze bang waren dat ze iets verkeerds zouden doen. Na een uurtje was iedereen ijverig aan het schilderen. De resultaten zijn prachtig geworden! Iedereen heeft het erg naar zijn zin gehad. Op deze dag hadden we ook een lunch, deze lunch is tot stand gekomen dankzij een aantal winkels in Ouderkerk:
- Biologische groentekraam 'De Kwikstaart'
- Bakker Out
- Slagerij Ridder
- Plus supermarkt (in Ouderkerk aan de Amstel)
Iedereen heeft genoten van de lunch en van de gezelligheid!

Terwijl we de activiteiten aan het voorbereiden waren moesten we ons ook bezig houden met het aanvragen van ons visum. Want zonder visum kom je India niet binnen. Nu dachten we dat we wisten hoe het moest, omdat we twee jaar geleden ook naar India zijn geweest. Maar helaas was er veel veranderd en werd het alsnog een grote zoekactie hoe alles zat, wat we moesten hebben, voor wanneer we het moesten hebben etc etc. Twee jaar geleden konden we zo binnenlopen bij de Ambassade om ons visum aan te vragen, dit kan nu helaas niet meer. Alles gaat op afspraak. We hebben nu allemaal het visumformulier ingevuld en de afspraken staan gepland! Wij zijn er klaar voor, dus laat dat visum maar komen!!

Ook hebben we een bonnenbox neergezet bij de Plus in Ouderkerk waar mensen hun statiegeldbonnen in kunnen doen. We staan er versteld van hoeveel geld we hiermee ophalen. We hebben de box nu drie keer geleegd en we hebben bedragen van tussen de €20,- en de €30,- opgehaald. De bonnenbox zal nog een tijdje staan bij de Plus en we gaan ook kijken of we een box neer kunnen zetten bij de Jumbo in Ouderkerk aan de Amstel en misschien een box bij een supermarkt in Duivendrecht (daar woont Marita).

Op 28 augustus hebben we een afspraak bij de Ambassade in Den Haag. Hier zullen we ons visum gaan aanvragen en zullen er biometrische gegevens van ons opgenomen worden.

Tot de volgende blog! Namasté!

Monique, Nicole & Judith (en natuurlijk ook Marita en Annemiek)

• 14 Augustus 2014 - 14:20

Dominique Vroom:

jullie zijn zulke fietsenthousiasten, kan je geen fietsrally organiseren, nu het nog een beetje redelijk weer is???

• 14 Augustus 2014 - 23:49

Ineke:

Succes met de visumaanvragen dames!!