Dag India, Hallo Holland! - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Dag India, Hallo Holland! - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Dag India, Hallo Holland!

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

10 November 2011 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

Dit is echt het allerlaatste reisverslag vanuit India.

Vandaag is een speciale feestdag voor de Hindoes. We zijn naar de tempel geweest om een offer te brengen. Het was een heel ritueel. We moesten kokosnoten stuk slaan en offeren aan een god, we offerden 10 roepie's, daarna kregen we rijst in ons haar gegooid, moesten we kokosmelk drinken en kregen we 2 stippen. 1 rode en 1 witte. Daar liepen we dan als 4 blanke mensen met 2 stippen op ons hoofd.
Het was wel heel leuk om mee te maken want voor de bevolking is het heel waardevol.

In de middag hebben we kerstkaarten geschreven en gekleurd, deze worden naar de sponsorouders gestuurd.
Ook hebben we weer gespeeld met het speelgoed wat we gegeven hadden. We hebben weer een lekker potje volleybal gespeeld, helaas verliezen we elke keer van ze! ;)

Als afscheid hadden we chips, bananen en cola gekocht. Alle kindjes gingen op de binnenplaats zitten. Allereerst gaven we de staff een cadeautje, voor allemaal wat zeep en talkpoeder. Ze vonden het hartstikke leuk. Daarna hebben we de kindjes chips, een banaan en cola gegeven. Het was een leuk afscheid. Als dank kregen we nog een prachtig Indiaas lied te horen :).

Ieder kind in de weeshuizen wordt gesponsord door iemand in Nederland (of een ander land). De afgelopen jaren waren de meeste kinderen gesponsord. Maar helaas zijn er ook mensen die ermee stoppen.
Er komt een groot aantal kinderen vrij om gesponsord te worden. Mocht er iemand interesse hebben om zo'n lief, leuk, schattig kind te sponsoren neem dan contact op met ons. De kindjes zullen dolblij zijn!!

Wij gaan straks beginnen aan ons laatste Indiaase avondmaal, dan nog wat spullen in de koffers doen en morgen gaan we huis.

Bedankt allemaal voor het lezen van onze blog. We vonden het hartstikke leuk om elke keer de reactie's te lezen! Dankjewel!

Namaste! XXX

• 10 November 2011 - 13:27

Ronny En Harry:

Hallo allebei,
    Jullie zijn zeker weer met stip gestegen in de ogen van die mensen daar. Wellicht dat het nog verdwijnt? Voor vissen hebben ze daar nog wel een middeltje voor. Het moet toch wel een hele ervaring voor jullie geweest zijn om dit mee te maken. Ben je nu ook nog bekeerd Judith? Hindoeïsme of Bhoeddisme? J ezit wel erg in trans op die foto's. Je zal wel weer ontwaken daaruit als je op Schiphol aankomt. Goede terugreis gewenst, leuk om de verslagen te lezen.
    Groetjes Ronny en Harry

• 10 November 2011 - 13:36

Judith Diederen:

Hahaha die stip hebben we toen we thuis kwamen alweer eraf gehaald. Dat was gewoon poeder :).
    Ik ben zeker niet bekeerd, hou het lekker bij mijn eigen geloof haha!

Dank voor jullie reactie's bij elke blog. Heel leuk!!

• 10 November 2011 - 13:40

Ronald:

Wat een afscheid in stijl. Mat als hoogtepunt rijst door je haar... Hoe voelt dat Judith...
    Goede terugreis en zie jullie zaterdagochtend met de hele groep op schiphol.
    Kus aan Judith, Toos en Lisette en natuurlijk mijn meisje..........

• 10 November 2011 - 13:41

Ing:

Vond het enig om je blog te lezen meid, wat een ervaring zal wel weer wennen zijn om thuis weer in het gareel te moeten, maar wel lekker dat je ff vd rijst af bent.
    Goede reis terug, en nu geniet je dubbel van alles wat wij hier hebben!
    Liefs Ing.

• 10 November 2011 - 15:35

Oma Wil:

Aan alles komt een eind.Maar jullie hebben aardiog wat indrukken opgedaan.Het wordt nu afscheid nemen en jullie hebben heel wat gekocht....Nog een aantal uren en jullie stappen op het vliegtuig.Wens jullie goede reis.BNedankt voor de verslagen.oma

• 10 November 2011 - 16:22

Marita:

HAPPY LANDINGS !!!!!!!!!!!!!!!!
    Tot in Ouderkerk!

• 10 November 2011 - 16:29

Nick En Bodine:

Zo, dat is vlug gegaan! Leuke foto's met de mooie stippen en leuk dat je ons op de hoogte hebt gehouden! ;-) Ook via fb!

Alvast een goede reis terug! Liefs, x

• 10 November 2011 - 20:29

Frank:

Jammer dat die stippen er al weer af zijn, je vader zou gelukkig geweest zijn met die RESET-knoppen.

• 11 November 2011 - 08:41

Caroline:

Petje af Juud voor jullie alle vier. Goede reis en tot morgen xx

• 22 November 2011 - 06:58

John Monnik:

Wat een ongelofelijk leuk reisverslag ! Door deze blog heb ik een mooi beeld gekregen van hoe India gevoeld moet hebben. Een hele levenservaring lijkt me. De luxe van de Westerse wereld moet nu wel weer erg prettig voelen.
    Wij hebben het hier toch wel erg goed en moeten ons altijd blijven bedenken, dat je in Nederland helemaal niets, maar dan ook niets te klagen hebben.