Bijna een week weg! - Reisverslag uit Haiderabad, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Bijna een week weg! - Reisverslag uit Haiderabad, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Bijna een week weg!

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

15 Oktober 2014 | India, Haiderabad

Dag allemaal,

De dagen vliegen hier voorbij! We doen zoveel en moeten ook nog zoveel doen! Daarom hebben we besloten om het schilderen uit te besteden. Het leek ons leuk om samen te doen, maar nu we hier zijn merken we dat dat zonde is van onze tijd. We kunnen veel beter met de kinderen spelen en een schilder het werk laten doen. Op die manier heeft de schilder ook weer werk en inkomen. Vanochtend is de schilder gearriveerd. We hebben samen met Madewi een kleur uitgekozen. Het wordt mintgroen. De schilder is nu voorbereidingen aan het treffen en hij moet de verf nog kopen. Zodra hij bezig is zullen wij dit vastleggen zodat jullie het kunnen zien.

Maandag zijn we naar Vijawada gegaan om flink wat geld uit te geven. We hebben ruim 6000 euro opgehaald van dat geld hebben we de volgende dingen gekocht:
- badmintonsets
- voor alle kinderen een pyjama
- voor alle kinderen een zonnebril
- luiers
- uno spellen
- kleertjes en luiers voor de baby in Tulip Garden
- voetbal
- haarspelden voor de meisjes
- onderbroeken
- cadeautjes voor de vrouwelijke werksters (Talkpoeder, zeep, creme)
- cadeautjes voor de mannelijke werkers (talkpoeder, zeep)
- speelgoed
En nog veel meer, maar daar kan ik op dit moment niet op komen ;)

Ook gaan we voor Tulip Garden een wasmachine en droger kopen. We zorgen dat alles geschilderd wordt en we hebben muskietennetten besteld. Deze zijn ook al binnen. Ze zijn nu frames aan het maken waar ze de muskietennetten aan kunnen bevestigen.

Zoals jullie kunnen zien wordt al het geld goed besteed. We zijn blij dat we zoveel kunnen kopen voor de kinderen hier. Je ziet dat ze er ontzettend blij van worden.

Gister gingen we met de kinderen in Asha Djothi de verjaardag van Annemiek vieren. Na de cupcakes en wafels gaven we alle kinderen de zonnebrillen en haarspelden. Iedereen sprak zijn/haar dankbaarheid uit. Thank you mommy, thank you sissie. I love you. I am so happy. Kushandjes en knuffels. Dat zijn echt de signalen dat ze ontzettend blij zijn met wat wij doen. En daar worden wij ook gelukkig van. Na het uitdelen van de cadeautjes hebben we met de kinderen gespeeld en gedanst. We waren doodop toen we gingen eten. We hebben vannacht allemaal ruim 10 a 11 uur geslapen. Dat zegt wel genoeg denk ik zo? ;)

Wat we gister ook hebben gedaan, wat mama vergeten is om te schrijven. Is dat we naar een beauty salon zijn geweest in het dorpje waar we zijn. Mama wilde heel graag leren ontharen met draadjes en hier in India doen ze niet anders. De mevrouw heeft allemaal onze wenkbrauwen onthaard met het draadje. Het klinkt heel luxe een beauty salon in India. Maar het was een klein kamertje met een stoel en that's it. We hadden het erover, als je dit in Nederland zou aantreffen zou je rechtsomkeert maken. In de foto's zien jullie de ruimte, dan krijgen jullie een indruk van waar we waren.

Vandaag hebben we een rustige dag in Asha Djothi. We gaan vanmiddag de kinderen trakteren op een snack. En daarna gaan we de pyjamas, luiers en andere kleding uitdelen. Vanavond gaan we misschien naar de tempel.

Morgen staat een bezoek aan Korrokulu op de planning. We hebben net al het speelgoed uitgezocht wat we daar mee naartoe gaan nemen.

Vrijdag gaan we dan weer naar Vijawada om nog meer spullen te kopen. Zaterdag en zondag zijn we in Tulip Garden. Maandag, dinsdag, woensdag zijn we dan weer in Asha Djothi.

Wat we ook hebben geregeld is een buikspreker. Deze zal komen in Asha Djothi en Korrukulu.

Op 22 oktober gaan we Diwali vieren met de kinderen. Dit is het lichtjesfeest in India. Normaal gesproken wordt dit op de 24ste gevierd, maar dan zijn we in Hyderabad. 22 oktober krijgen we allemaal Hennah op onze handen en trekken we onze punjami jurken aan die we in Vijawada gekocht hebben.

Zoals jullie lezen hebben we het enorm naar ons zin! We vinden het leuk om jullie reacties op de blog te lezen. Ook hebben we soms wifi hier. Dan kunnen we even appen met het thuisfront, dat is ook wel erg fijn.

Fijne dag allemaal, wij gaan er weer wat moois van maken! Namaste!

• 15 Oktober 2014 - 12:40

Ineke Venniker:

Hallo luitjes,
    Iedere ochtend als ik mijn ontbijt zit te eten, is het eerste wat ik doe kijken of er een nieuwe blog is! Zo leuk om te lezen Judith alle eer hiervoor hoor! Nicole, houdt jij niet zo van schrijven? Jij bent nu aan de beurt hoor!
    Wat hebben jullie weer veel goede dingen gedaan, en een wasmachine en droger voor hen, fantastisch hoor!
    En fijn dat ze allemaal zo genieten!
    Leuk Monique dat je nu ook wenkbrauwen kunt doen met zo een draadje! Gaat snel he!
    Ook erg leuke foto's ik denk dat Nicole die heeft gemaakt!
    En wat een verg wafels en cupcakes, wat zullen ze gesmuld hebben en jullie er wel een tijdje mee bezig zijn geweest!
    Veel succes met het kopen van de rest! Komt allemaal heel goed van pas!
    Veel plezier en ik kijk weer uit naar de volgende blog! Liefs van uit Haarlem, Ineke en Rob

• 15 Oktober 2014 - 14:53

Lisette:

Ohhh naar Korukkulu... Wat leuk. Ik zou wel meewillen! Alleen de autorit daar naartoe is al geweldig!
    Ik denk dat jullie heel veel dromen uit laten komen, heel bijzonder.
    Succes maar weer en sla alles op! X

• 15 Oktober 2014 - 14:53

Lisette:

Ik denk dat jullie heel veel dromen uit laten komen, heel bijzonder.
    Succes maar weer en sla alles op! X