hyderabad en Miek's verjaardag - Reisverslag uit Haiderabad, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu hyderabad en Miek's verjaardag - Reisverslag uit Haiderabad, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

hyderabad en Miek's verjaardag

Door: Monique

Blijf op de hoogte en volg Judith

14 Oktober 2014 | India, Haiderabad

Zo vandaag mag ik (Monique)wat aan het blog toevertrouwen. We zijn inmiddels een paar dagen verder vandaag dinsdag 14 oktober.
Eerst maar even vertellen at de voorafgaande dagen gedaan hebben. Zoals jullie gelezen hebben doen we veel spelletjes met de kinderen. Marita is een dierenvertolker bij uitstek ze vertelt verhaaltjes met bijbehorende geluiden en de kinderen liggen dubbel van het lachen Ikzelf heb een tijdje bij twee jingetjes gezeten o de waranda die door de polio helemaal kromme beentjes hebben en hun handen ook bijna niet kunnen gebruiken. Gevoerd met stukjes banaan en daar hebben ze van genoten wat is het toch heerlijk om naar die lachende snoetjes te kijken . Een lag met zijn hoofd op mijn been zodat we elkaar goed aan konden kijken en de ander lag langszij:-). Daarna hebben voor zover dat kon nog even met een zacht balletje gegooid je zag die spiren helemaal trillen van inspanning als ze (heel zachtjes ) tegen de bal tikten. Het doet je pijn om ze weer alleen te laten maar ja alle kinderen vragen om aandacht alleen deze kleintjes kunnen dat niet omdat ze niet van hun plek af kunnen dus zoeken we ze af en toe even op en als ze onze stem horen beginnen ze al blij te kijken.
Gisteren zijn we de hele dag op stap geweest naar Vijawada. Eerst met de atta atta (soort Tuk Tuk met motor , zie je het al voor je vijf giechelende witkopjes in zo'n klein ding nicole en judith op klein plankje hangend aan het dakstangetje. We moeten als we Ashja Joti verlaten en de snelweg opgaan een helling op en ja hoor de atta atta kreeg het voor elkaar. Daarna werden we in de bus gezet Madawie vroeg 1 van haar kennissen en de Conucteur ons er uit te zetten in Waganawara dit bleek een busstation te zien . Aangezien ik erg nodig moest vroeg ik waar de wc was. ja ja daar is Frankrijk in vroeger tijden niets bij :-( o de hurkjes boven een gat en ondertussen zicht op alle mensen wachtend op de bus. Bij het verlaten van het hokje werd me gevraagd of ik wel doorgespoeld had!! Hoezoo waarmee!! Maar behulpzaam als ze zijn werd me een fles water aangereikt en ja hoor spoelen maar . Daarna wilde ik dit wonderlijke vertrek verlaten maar nee stop er stond een dame te "wateren" voor de ingang lACHEND KEEK ZE ME AAN EN JA HOOR IK MOEST HAAR EEN HAND GEVEN. iNGRID WAT BEN IK BLIJ MET JE HANDREINIGINGSDOEKJES EN STERILIZING GEL :-0
Op het busstation haalden Josf en Margreet ons op met de auto. Let's go shopping
Allereerst Gingen Nicole en Josef geld wisselen en wij gingen met Margreet mee naar en winkel om punjabi dresses te koen voor een meisje dat de volgende dag jarig was (niet Annemiek) . In deze winkel hebben we ook pyamaatjes en korte broekjes voor de kinderen gekocht jullie zien de eerste roepies zijn er door heen gejaagd :-)
Verder naar de volgende winkel ook hier weer kleding gekocht Nicole en Josef waren er inmiddels bij en ze droegen een gigantische stapel roepies. Voor de lunch zijn we naar een luxe horel gegaan heerlijk is het dan om o een wc te gaan en lekker je handen te wassen . De lunch was een buffet met de meest heerlijke en mooiste hapjes die jeje voor kunt stellen Annemiek en Judith beginnen de rijst al een beetje zat te worden dus die hebben zichzelf getracteerd op een clubsandwich kip met frietjes nou Judith was helemaal gelukkig en ook Annemiek vond dit een voorschot o haar verjaardag.
En verder ging het shoppen we hebben beloofd dat we op Annemiek's verjaardag cupcakes en wafels zouden bakken. Dus hiervoor de ingredienten gekocht. Verder wilde Annemiek ter gelegenheid van haar verjaardag alle kinderen een kadootje geven dat werden zonnebrillen voor de jongens en haarklemmen voor de meisjes. Toen we klaar waren met winkelen was het inmiddels donker en heeft Josef ons weer veilig thuis gebracht iedereen hielp ons mee de spullen naar ons huisje te brengen.
Vandaag is het dus Annemiek's verjaardag. Vanmorgen werd ze toegezongen en kreeg ze bloemen en een mooie punjabi dress kado.
Op het moment dat ik dit zit te schrijven zitten Judith en Annemiek de cupcakes en de wafels te bakken 70 cupcakes en 70 wafels (per keer kunnen we 8 cupcakes bakken dus reken maar uit )
Zo nu stop ik want we gaan de boel klaarzetten voor het groete verjaarsfeest : heerlijk magosap en lekker cupcakes en wafels . Hopelijk tot morgen

  • 14 Oktober 2014 - 12:24

    Lisette:

    Leuk stuk Monique, de passie spat er weer vanaf. Ben trots op jullie. XXXX

  • 14 Oktober 2014 - 12:29

    Ineke:

    Hallo daar, wat een geweldig bekend verhaal ik ken de toiletten, echt erbarmelijk maar als je nodig moet!!! Geweldig! En gegeten in Gate Way natuurlijk heerlijke afwisseling! Hartelijk Gefeliciteerd allemaal metAnnemiek een hele andere verjaardag als normaal maar iedereen zal het prachtig vinden. Leuk he dat soort tuk Turks ik heb er ook menigmaal in gehangen zie je het voor je! Maar echt, het is zo, en in die afgelegen streken knepen ze in het begin in mijn arm om te kijken of mijn huid (blank) wel echt was. Judith ga vooral door met je reisverslag zo leuk zeker als je met alles bekend bent! Dames genietervan ik weet zeker dat het 1000x gewaardeerd wordt

  • 14 Oktober 2014 - 12:53

    Ineke Venniker:

    Hallo Monique. Ja wat heerlijk he om dit met je dochters mee te mogen maken, en hetzelfde geldt voor Marita! Wat leven wij dan in een super rijke wereld als je dit leest . Ik kijk iedere dag uit naar jullie blog. En die toiletten wat een verschil zeg! Kan mij voorstellen dat jullie heerlijk gelunched hadden in het hotel ! En inderdaad eens iets anders dan rijst! Lekker he Judith die frietjes! Fijn dat jullie zo veel voor de kinderen kunnen kopen. En die cupcakes en wafels zie ik helemaal goedkomen hoor! Veel plezier op Annemiek haar verjaardag en maak er met allemaal een leuke dag van. Annemiek zal deze verjaardag niet gauw vergeten denk ik zo. Veel plezier nog met alles wat jullie nog gaan doen.
    Gr. Van Ineke V.

  • 14 Oktober 2014 - 16:43

    Loes Eijtinger:

    Hoi, wat leuk om al jullie ervaringen te volgen, ik krijg een aardigel indruk hoe de dag verloopt bij jullie daar in India. Wat moet het heerlijk zijn om al die blije gezichtjes om je heen te zien.
    Het is toch ook heel bijzonder om dit met je dochter(s) te kunnen doen.
    Annemiek gefeliciteerd dit is toch een verjaardag vieren om nooit meer te vergeten. Geniet van deze weken en ik kijk uit naar juliie volgende verhalen.

  • 14 Oktober 2014 - 17:08

    Xwil Spoelstra:

    Hallo moon.je eerste week zit er morgen alweer op.en jullie amuseren jullie als de beste.waren dekleintjes blij met hun pyjamaatjes?hoe is het afgelopen met de ramen?zijn ze eralklaarmee.en wanneergaan jullie schilderen?kan me voorstellen,dat jullie wat anders dan willen danrijst en nog eens rijst.dan is een patatje dubbel lekker.hier alles ok,tot jullie volgende verslag....liefs mam en oma

  • 14 Oktober 2014 - 17:08

    Xwil Spoelstra:

    Hallo moon.je eerste week zit er morgen alweer op.en jullie amuseren jullie als de beste.waren dekleintjes blij met hun pyjamaatjes?hoe is het afgelopen met de ramen?zijn ze eralklaarmee.en wanneergaan jullie schilderen?kan me voorstellen,dat jullie wat anders dan willen danrijst en nog eens rijst.dan is een patatje dubbel lekker.hier alles ok,tot jullie volgende verslag....liefs mam en oma

  • 14 Oktober 2014 - 21:22

    Sas:

    Jullie hebben weer genoeg mee gemaakt zo te lezen. Gefeliciteerd Annemiek met je verjaardag, leuk om het daar te vieren met de kids. Heb ik ook ooit gehad toen ik voor ontwikkelingswerk in Brazilie was. Dit blijft je nog heel lang bij

  • 19 Oktober 2014 - 23:18

    Peter Van Der Zouwen:

    Gaat goed zo lees ik. Geweldig

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Judith

Actief sinds 07 Aug. 2011
Verslag gelezen: 250
Totaal aantal bezoekers 23034

Voorgaande reizen:

03 November 2011 - 14 November 2014

Vrijwilligerswerk in India

09 Oktober 2014 - 25 Oktober 2014

Terug naar India

Landen bezocht: