Dag 1. Zaterdag 11 oktober 2014 - Reisverslag uit Haiderabad, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Dag 1. Zaterdag 11 oktober 2014 - Reisverslag uit Haiderabad, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Dag 1. Zaterdag 11 oktober 2014

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Judith

12 Oktober 2014 | India, Haiderabad

Dag allemaal,

Daar ben ik weer. Na een goede nacht slapen klaar voor een nieuwe blog vol verhalen en ervaringen.

Nogmaals, het is geweldig om hier terug te zijn. Ik zal vertellen wat we tot nu toe gedaan hebben =).

Nadat we omstebeurt wakker waren geworden kwamen we erachter dat de broodrooster kapot was. Dat was erg jammer want het brood is niet zo heel lekker. Van dat zoete Amerikaanse brood. Gelukkig hadden we nog wat broodjes van onze reis over. Een beetje geplet, maar lekkerder dan het Amerikaanse brood. Toen we allemaal opgefrist waren zijn we naar beneden gegaan. Alle kinderen begonnen weer te joelen, aan je te trekken, je handje vasthouden en ga zo maar door.

We zijn begonnen met kijken bij de fysiotherapie. Toen we in 2011 in India waren, waren ze bezig met het bouwen van een klein huisje (dat was heel indrukkwekkend om te zien). In dit huisje/kamer wordt nu de fysiotherapie gegeven. De kinderen lagen op matten, stonden in de kamer of zaten op de fiets oefeningen te doen. Het was erg leuk om te zien. Ook viel ons op dat de kwaliteit erg vooruit is gegaan. In 2011 was er bijvoorbeeld geen fiets, ook gebruikt de fysio nu elektriciteit om mee te werken.

Zoals gister verteld, hadden we enveloppen meegrekregen van Carin en Fred. De ballonnen hadden we meegenomen en gingen we bij de kinderen opblazen. De kinderen in de fysio ruimte waren de eerste die een ballon kregen en waren dolenthousiast. Ze hadden al snel door hoe de ballon opgeblazen moest worden en ze hadden er de grootste lol mee.

Na de fysiokamer zijn we doorgegaan naar de andere ruimtes. Hier zaten kinderen groenten en kleuren te leren, te spelen en in een andere ruimte hadden ze les. Op zaterdag hebben ze in de ochtend ook school, alleen op zondag is er geen school. Dan zijn de juffen en fysiotherapeut er ook niet.

Ondertussen was de kok druk bezig met de lunch voor de kinderen. Toen er op een metalen plaat werd geslagen met een stuk hout wist iedereen dat het eten klaar was. Iedereen helpt elkaar om naar de ruimte te gaan waar ze eten. We hebben met z'n allen geholpen bij het uitserveren van de lunch. Dit was erg leuk om te doen. De vorige keer mochten we er niet bij zijn toen ze gingen eten dus dit was voor mama en mij ook nieuw. Toen iedereen een bord met rijst en curry had ging het gebed van start. 1 meisje ging voor en daarna volgde de rest in koor. Erg leuk om te zien. Na het gebed gingen ze eten en zijn wij weggegaan. We hebben even op ons balkonnetje gezeten en zijn daarna ook gaan eten bij Madewi.

Na de lunch zijn we naar beneden gegaan met wat meegenomen spullen. Annemiek had allemaal loom spullen meegenomen om armbandjes te maken. Dit was 1 groot succes!! Alle kinderen zaten om haar heen om te kijken hoe ze dat nou deed. Na een tijdje gingen de kinderen het zelf proberen en een aantal lukte het erg goed!
Marita had kaarten meegenomen waarop je kinderen kan leren tellen. Dit deed ze erg leuk, de kinderen waren ook dolenthousiast en zaten met z'n allen om haar heen op de grond. In koor gingen ze tellen: one, two, three, four etc. Als ze klaar waren werd er luid geapplaudiseerd en gingen ze naar het volgende kaartje om te kijken hoeveel dieren of ijsjes daarop stonden en dan gingen ze weer: one, two, three... Heel erg leuk!

Mama en Nicole hebben geholpen met het loomen, ondertussen had bijna iedereen al een armbandje.

Ik heb geholpen met het plukken van waterspinazie. Er lagen ontzettend veel bossen op de grond dus ik ben er bij gaan zitten en ben de blaadjes van de steeltjes gaan plukken. Deze blaadjes liggen nu allemaal te drogen en kunnen dan straks gebruikt worden voor het eten.

Ondertussen was het al aardig donker en gingen de kinderen langzaam aan weer naar de eetzaal om te gaan eten. We hebben geholpen om een aantal kinderen naar de eetzaal te begeleiden en zijn daarna naar ons balkon gegaan om ons te gaan opfrissen voor het avondeten. Rond half 8 gingen we aan tafel bij Madewi en hebben we lekker gegeten. Als toetje hadden we weer die kleine lekkere bananen en granaatappel. Ik had Annemiek, Marita en Nicole al verteld over de bananen die ze hier hebben. En ze waren het met me eens, ze vonden ze ook erg lekker! Lekkerder dan in Nederland!

Na het eten hebben we de blog geschreven. We moesten het kort houden want Madewi moest vroeg afsluiten. Vanochtend om 06.00 uur kwam de dokter, er zijn een aantal kinderen niet zo lekker. Gister is Madewi ook met een jongentje naar de dokter gegaan, die vertelde dat het niet goed met hem ging en dat hij naar het ziekenhuis moest. Vandaag kregen we te horen dat het gelukkig wel wat beter met hem gaat, maar we zagen aan Madewi dat ze zich zorgen maakte.

Vandaag zijn we weer gaan loomen met de kinderen. Vanmiddag gaan we even op de hand een paar t-shirts wassen zodat we die weer aan kunnen. Wat we de rest van de middag gaan doen weten we nog niet, maar no worries. Er is genoeg te doen dus wij komen de tijd wel door!

Foto's kan ik helaas nog niet uploaden. Ik heb een verkeerd snoertje mee naar beneden genomen, dus ik zal later een aantal foto's uploaden van onze camera. Wel hebben we van Margreet een aantal foto's toegestuurd gekregen van onze aankomst in Asha Djothi, deze zitten bij deze blog.

Lieve volgers, leuk dat een aantal van jullie al een reactie hebben achtergelaten! Voor nu laat ik het hierbij, morgen gaan we naar Vijawada om inkopen te doen van ons opgehaalde geld. Morgen dus weer een uitgebreid verhaal met foto's van onze aankopen!

Lief van ons xx

• 12 Oktober 2014 - 10:46

Ronald Diederen:

Het is dus net of jullie niet zijn weggeweest. Leuk dat Marita, Annemiek en Nicole het ook naar hun zin hebben. Misschien kan je voor mij ook zó n lekker toetje meenemen!.

Hier gaat ook alles naar wens.:)

Kus aan iedereen.

• 12 Oktober 2014 - 10:48

W.spoelstra:

Ik heb het voorelkaar,het lukteme niet.stom he.fijn dat jullie leuk zijn ontvangende dat jullie al aardig bezig zijn.hoorde op de radio dat het slecht weer is in oost India.zware regens en wind.hoop dat dat niet bij jullie is.de kinderen zullen wel an jullie hangen.allemaal de groeten en veel succes.liefs oma.

• 12 Oktober 2014 - 12:36

Saskia:

Jullie zijn lekker bezig. Slim om loom spullen mee te nemen vinden de kids natuurlijk erg leuk.
    Mooi om te zien dat ze er op voor uit zijn gegaan met gepaalde dingen.
    Jullie hebben genoeg te doen daar. Groetjes aan iedereen.
    X sas

• 12 Oktober 2014 - 12:38

Toos:

Vreemd om te lezen, jullie daar, ik hier, maar ook weer leuk, want ik begrijp waar je zit, eet en slaapt!! Heel herkenbaar.
    Ik zal jullie blijven volgen!!
    groetjes Toos
    PS: hoe vond Priya haar oorbellen?

• 13 Oktober 2014 - 12:31

Ineke Venniker:

Jeetje Judith, wat kan jij dit allemaal heel leuk beschrijven! En wat maken jullie veel mee!
    Die loomarmbandjes, ja ik denk dat dat wel een goed idee was om dat te doen, en ze hebben het ook gauw door blijkt.
    Fijn dat jullie het allemaal zo naar je zin hebt! Kijk iedere keer of er weer wat geschreven is, erg leuk om met jullie mee te leven.
    Ik wacht het volgende verslag weer af. En wens jullie allemaal heel veel plezier daar.
    Gr. Ineke en Rob

• 13 Oktober 2014 - 13:19

Karin Venne:

Wat leuk jullie verslag van de reis jullie lijken op bloemenmeisjes met narcissen slingers om jullie heen ha ha
    Het is wat verder weg maar het staat jullie super. Sukses daar. en tot gauw
    Liefs
    Karin

• 13 Oktober 2014 - 14:00

Rooslinde:

Hallo allemaal. Wat een leuke verslagen toch weer. Zit ze iedere keer te lezen. Jammer van de eerste nacht zonder airco. Het kan alleen maar beter gaan. Hoop dat de kinderen die zich niet lekker voelden zich alweer beter voelen. Jullie zijn lekker bezig daar. Ben heel benieuwd naar jullie aankopen. Nog heel veel plezier. Grt. Rooslinde

• 13 Oktober 2014 - 18:43

Peter Van Der Zouwen:

Leuk om zo alles te lezen.

• 13 Oktober 2014 - 21:15

Fernando:

Wat leuk om je verhalen te lezen :))) goed om te lezen dat je het zo naar je zin hebt.
    En goed om te zien dat het voorruit is gegaan met dat huisje/fysiotherapie.
    Heel veel succes !!!!