Geld inzamelen & plannen maken - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Geld inzamelen & plannen maken - Reisverslag uit Ouderkerk a/d Amstel, Nederland van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Geld inzamelen & plannen maken

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

01 Juli 2014 | Nederland, Ouderkerk a/d Amstel

Dag allemaal,

Vorige week zijn we langs geweest bij Margreet (oprichtster van de weeshuizen). Hier hebben we besproken wat we allemaal kunnen gaan doen. Ieder heeft natuurlijk zijn eigen specialisatie en daar willen we dan ook zeker gebruik van maken. Zo gaat Marita aan de slag met de onderwijzers bij Asha Jyothi op het gebied van coaching. Annemiek gaat hulp verlenen op het gebied van verpleging, hiervoor heeft zij al contact gehad met iemand die dit eerder heeft gedaan in Asha Jyothi. Nicole gaat kijken naar de installaties, zoals de zonnepanelen maar ook de waterinstallaties. Ze gaat kijken of het er goed uit ziet en wat er eventueel beter kan. Ook moeten de zonnepanelen bij Asha Jyothi meer gebruikt worden. Mama gaat weer lekker in de richting van troetelen. Vorige keer deden we gezichtsbehandelingen en nagels lakken. Ik ga me richten op de kinderen door gewoon wat leuks met ze te doen.

Ook gaan we met z'n allen een zaal schilderen. We willen dan van alle kindjes een foto maken en deze af laten drukken in de stad. In de stad willen we dan ook houten fotolijstjes kopen die de kinderen zelf kunnen beschilderen en beplakken met wat leuke dingen.

In Tulip Garden willen we een bingo organiseren. We willen dan voor alle kinderen een prijsje hebben zodat iedereen wat krijgt.

Daarnaast willen we met een aantal kinderen van Asha Jyothi naar Bhavani eiland gaan. Dit is een eiland waar een aantal speeltoestellen staan. Voor deze kinderen is dat een uitje wat eigenlijk nooit voor komt. We gaan dan met een boot naar het eiland om daar met de kinderen te spelen.

Zoals je leest hebben we al allemaal ideeën en er komen er ook elke keer weer mee bij. We willen écht wat doen en niet alleen maar kijken.

Op woensdag 6 april van 10 uur tot ongeveer 4 uur organiseren we een middag ''Dikke Dames'' schilderen. Twee jaar geleden heeft Lisette dit georganiseerd en omdat het zo'n groot succes was willen wij dat dit jaar weer organiseren. De kosten zijn €35,- per persoon en is inclusief lunch. De middag zal plaatsvinden in het atelier van Stephanie Rohde, zij is beeldhouwer/kunstenares. Haar atelier bevindt zich in de Waver, een mooie locatie voor deze middag!

Ook hebben we een bak neergezet bij de Plus in Ouderkerk aan de Amstel waar mensen hun statiegeldbon in kunnen doneren. Zodra deze bak een tijdje bij de Plus heeft gestaan zal hij verhuizen naar een andere supermarkt.

Het geld wat we allemaal ophalen nemen we allemaal mee naar India. In India willen we de spullen kopen, dit omdat we het niet allemaal mee kunnen nemen, maar ook omdat het in India veel goedkoper is. Alle donaties worden dus goed besteed!

Groetjes,
Judith & de rest

• 04 Juli 2014 - 10:38

Dominique Vroom:

ik heb weer een nieuw mapje geopend voor je nieuwe pennenvruchten! Leuk!

• 30 Juli 2014 - 10:08

Ineke Van't Schip: