Hey big spender!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu Hey big spender!! - Reisverslag uit New Delhi, India van Judith Diederen - WaarBenJij.nu

Hey big spender!!

Door: Judith Diederen

Blijf op de hoogte en volg Judith

08 November 2011 | India, New Delhi

Hallo allemaal,

De titel zegt denk ik al genoeg, we hebben vandaag heel veel geld uitgegeven.

Mede dankzij jullie hebben wij het volgende voor de weeshuizen kunnen kopen:

Korrokulu:

- 1 houten cricket bat
- 4 tennisballen
- 1 verstelbaar looprek
- Luiers
- speelgoed wat geluid maakt

Ook was er een waterput die gerepareerd moest worden bij de rattenvangers. Dit kostte 40 euro. Dit geld hebben wij gedoneerd, schoon drinkwater is immers heel belangrijk!

Vrijdagochtend gaan we de fietsen en de bussen met rijst, olie en suiker brengen.

Jullie zullen wel begrijpen dat de auto helemaal volgeladen was! Lisette en ik zaten helemaal tegen het raam geplakt! Tussen de luiers, looprek, bussen etc etc.

Met de wagen vol geladen zijn we door de sloppenwijk gereden. Dit was echt geen pretje! Alle kinderen kwamen uit alle gaten en hoeken naar de auto gerend, ze gingen aan de deuren sjorren, op de auto staan (de bumper) en op de ramen slaan. Ik was blij dat Jozef (de chauffeur) de deuren op slot had gedaan! Maar het was alleen enthousiasme, niet om ons te belagen.

In de middag hebben we geluncht in een heel chique restaurant/hotel. Hier komen alleen de allerrijkste Indiers. Hoezo het ene uiterste met het andere uiterste? Maar het was wel even genieten! We hadden ruime keuze uit een groot buffet met alles erop en eraan.

Na zo'n dag zijn we helemaal op, het is hier ook al pikke donker.
Wij gaan dus weer lekker douchen en ons bedje opzoeken.

Jullie weer bedankt voor het lezen, en de reacties natuurlijk. Want die zijn voor ons ontzettend leuk om te lezen!

Er waren ook nog een paar vragen in de reactie's.

Harry & Ronny; we hebben een hele goede internet verbinding. De computer staat altijd voor ons klaar :). En wie weet vinden we die geur van de specerijen nog wel, ik geloof zeker dat ze die hier hebben!!

Mirjam; vrijdag vertrekken we weer en zaterdagochtend zijn we weer heerlijk in ons eigen land! Daar verlang ik stiekem wel naar, dat welvarende is toch meer aan mij besteed haha ;).

xxx

• 08 November 2011 - 17:03

Marita:

Ha allemaal daar!
    Dat zijn nog eens boodschappen!!! Fijn dat jullie het geld zo goed hebben kunnen besteden. Zeker ook voor het repareren van de waterput. Ook hier geldt: eerst water, de rest komt later!
    Wat heerlijk eerlijk dat je aangeeft dat het welvarende meer aan je is besteed.
    Slaap lekker en wij gaan je vader verrassen met een pot boerenkool!

• 08 November 2011 - 17:43

Nicole:

Hi juudje,

Aan de foto te zien mag de volgende die naar india gaat, nieuwe overtekken meenemen!!! Jeetje zeg....

Je zal je wel ongemakkelijk hebben gevoeld toen al die kinderen op de auto begonnen te slaan.

Hopelijk heb je lekker gegeten vanavond, en nog een paar nachtjes slapen dan heb je weer alle luxe die je hebben wilt!!!

Doe je iedereen de groetjes?
    En mama een dikke kus.
    En voor jou een super dikke kus.

xxx

• 08 November 2011 - 18:36

Peter:

Ha die Juud en consorten!!

Wat n belevenis, dit gaat je voor je leven vormen, niet dat je t nodig had, maar geweldig, ga zo door!!

Je oompje uit t zuiden

• 08 November 2011 - 20:16

Harry En Ronny:

Tjonge jonge wat een boodschappenlijst!
    Ik ben erg gecharmeerd van de foto met al die bananen waar naast een dolgelukkige naar heerlijk voedsel snakkende Bokita zit, die zich maar net in kan houden om niet aan te vallen op die heerlijke goedgele versnaperingen. Veel plezier nog

Je "oompje en tante" uit Haarlem

• 08 November 2011 - 20:18

Sylvia:

Wat leuk om te lezen weer allemaal.Wat doen jullie toch veel indrukken op.En wat gaat de tijd toch snel!.
    Zaterdag alweer in jullie eigen bedjes.

Groetjes aan iedereen Sylvia.

• 08 November 2011 - 20:37

Ineke Van't Schip:

Wat klinkt dit allemaal bekend en dan te weten dat ik ook die knip wel weere zal opentrekken. En ja dat restaurant is een verademing na 10 dagen rijst! Wat hebben jullie leuke dingen gedaan en wat gaat die tijd dan snel, de dagen zijn daar altijd te kort maart ik weet zeker dat jullie weer heel veel konderen blij gemaakt hebben Allemaal bedankt!! Goed gedaan meiden! Een hele goede reis terug en groeten daar.
    Ineke

• 09 November 2011 - 11:04

Sas:

Hoi nichtje,

Lekker he eens een avond geen rijst.
    Voelde je je niet net Sinterklaas, wat jullie allemaal gingen uitdelen. Fijn dat jullie zoveel spullen hebben kunnen kopen. Geeft een goed gevoel toch.

Nog een paar nachtjes dan lig je heerlijk weer in je eigen bedje en kan je weer van alle luxe gaan genieten.
    Maar geniet nu nog eerst van alle ervaringen die je daar opdoet.

liefs sas

• 09 November 2011 - 11:28

Mirjam:

Hey Judith,

Ah ik begrijp het al! Ik vind het echt leuk om te lezen wat je allemaal gedaan hebt daar! Super goed van jullie.. Zou het zelf ook wel een keer willen..

Succes nog even dan!

Gr, Mirjam